27 January 2012

Time changes. People changes :')

You know why they describe hearts as glass? Because they're fragile. Sikit tercalar, kesan dea lama. Mungkin sampai bila bila. Apatah lagi kalau luka dea tertusuk dalam kan? Memang tinggal parut dalam hati. Orang cakap,   bercinta itu umpama kita naik rollercoaster. Mula mula kita takut nak naik rollercoaster tu, tapi lepas naik, nikmat dea cuma kita sorang jea yang tahu. Lepastu confirm kita nak naik lagi. Tapi kita takboleh naik dua rollercoaster dalam satu masa kan? Tak boleh dan takkan boleh. Macam jugak kalau kita bercinta, masa couple kita happy. Then bila break, kita sedih. Lepastu kita akan tetap bercinta lagi. Dan kita takkan boleh bercinta dengan dua orang dalam satu masa. Tak boleh. Sebab apa? Tak ada orang dekat dunia nie yang nak sayang dea dibahagi dua. I repeat; Tak ada.

Kalau orang boleh nampak hati shero nie, Shero tak perlu jelaskan apa apa. Yeah i need someone. Shero perlukan seseorang untuk bgtahu shero apa yang shero buad nie betul atau salah. Tapi takpe, shero dah nmpak dah. Jelas. Terang. Nyata. Shero memang salah dalam hal ni. Totally salah shero. Yes, Shero mengaku.

Tapi bukan shero yang minta semua jadi mcm nie. Bukan shero yang minta. Bukan shero yang nak hati nie jadi mcm nie. Bukan niat shero yang nak sakitkan hati orang lain. Kalau awak rasa sakit hati, hati shero dua kali lagi sakit. Shero cuma nak cakap, Shero ada sebab shero sendiri untuk buad mcm nie. Shero cuma nak awak terima  apa jea keputusan yang shero buad.

Shero pernah bagi awak peluang. Shero pernah jugak bagi peluang untuk diri shero sendiri. Tapi Shero gagal. Yea awak gunakan peluang itu sebaiknya. Cuma shero yang khilaf. Dah sekarang, saat ini, Shero bg peluang untuk dea. Shero tak tahu keputusan shero salah atau betul. Cuma shero nak cakap, apa pun yang berlaku lepas nie. Shero terima. Shero terima seikhlasnya :') Sesungguhnya yang baik datang dari Allah, yang buruk datang dari kita sendiri. Kan?

Andai kata lepas nie shero akan kecewa sebab pilihan shero sendiri. Shero terima. Sebab semua tu diluar kawalan shero. Allah dah susun atur hidup kita dgn indah kan? Dan semua nie berlaku, sebab shero ikut kata hati. Bukan otak. Hm shero mengaku. Mungkin shero tak hormat awak. Tapi shero cuma nak awak hormat keputusan shero. Itu pun kalau awak nak. Tapi kalau taknak. Takpe. Itu hak awak :')

Kadang kadang, hati kita tak menipu. Cuma otak yang mempengaruhi. Shero minta maaf sebab shero selalu sakitkan hati awak. Shero minta maaf sebab shero tak pegang janji. Shero minta maaf sbb shero tak cukup sempurna untuk menjadi baik. Tapi shero sedang mencuba. Cuba untuk menjadi lebih baik. Doakan shero. Mungkin dea boleh buad shero jadi lebih baik. InsyaAllah :')

Hmm tadi shero tgk video kat bawah nie, srsly video nie dapat menyentuh lubuk hati shero. Tak tipu. Kalau korang tgk tapi takde perasaan. Dah boleh buang hati tu :)



Sorry-k-bye.

Sincerely,
Shero

1 comment: